מזג אוויר יער בן שמן. יער בן שמן

המפה באדיבות הוצאת מפה תל חדיד, 147 מ' מעל פני הים, מזוהה עם העיר המקראית חדיד מימי יהושע בן-נון, המוזכרת גם בספר חשמונאים: "ושמעון בנה את חדיד בשפלה ויצב בה שערים ובריחים" הגן העדין הזה חשוף להתקפות של בעלי חיים — דורבנים, צבאים, נמיות וגיריות, שאוהבים לתלוש צמחים וללעוס צינורות השקיה, וגם להתקפות מצד בני האדם — שבעיקר עוקרים וגונבים צמחי תבלין
הרואים מתבקשים לעצום עיניים, לאחוז ביד שמאל בשרשרת ולצאת לסיור של 500 מ' הכולל הסברים בכתב ברייל ותבליטים של מיני עצים מצד שמאל נטוע "יער ערוץ הילדים" מטעם הערוץ וקק"ל — חורשה קטנה נטועה בצורת הספרה "6"

יער בן שמן

בסוף נובמבר, ימים ספורים אחרי הגשמים הראשונים, לובש היער בגדים ירוקים של עשב, המנוקד פה ושם בוורוד סתווניות ובהמשך החורף במרבדי רקפות.

מזג אוויר בן שמן
אל מעבה היער למי שמעוניין להמשיך בטיול — פונים לאחור מבקעת הנזירים ונוהגים מערבה
יער בן שמן
פגודה בתוך כלוב בראש התל מאפסים את מד המרחק וממשיכים בנהיגה בדרך המעגלית המקיפה את הגבעה המסומנת בחיצי קק"ל אדומים
מזג אוויר בן שמן
גילוי הפנינה הבאה כרוך בתרגיל בלשי קטן: מהמערות שבבקעת הנזירים צריך לפסוע מערבה הפוך מכיוון הנסיעה שהובילה למקום כ-130 צעדים ואז לאתר שביל דקיק הפונה שמאלה דרומה ומוביל למערת קבורה קטנה
מסלול הטיול ממשיך ימינה דרומה , לאורך משוכת צבר ומטע מגודר של אבוקדו זהו אבוקדו אורגני של המושב הסמוך, מבוא מודיעין הנוף נשקף מערבה — אל תל אביב, הבניינים הגבוהים והים
ב-400 מ', מצד ימין, צצה פגודה תאילנדית — מתנת בומביל אדולייד, מלך תאילנד, במלאות 50 שנה לישראל, שחל במקרה גם במלאת 50 שנה לכהונתו שלו ברמזור הראשון פונים שמאלה, ברמזור השני פונים שוב שמאלה ונכנסים לכביש מס' 444

יער בן שמן

המנהרה נחפרה רק בזכות מחאת גופים ירוקים.

מזג אוויר בן שמן
הדרך גולשת לערוץ וב-700 מ', בצומת T, פונים שמאלה לפי השילוט "בקעת הנזירים"
מי שיידחק פנימה ימצא חדר מרווח ובו חמישה דרגשי קבורה וסיתותים של סמלי נשר מהתקופה הרומית
ליער בן שמן יצא שם המוני: אומרים שבשבתות ובחגים אי אפשר לראות את צמרות האורנים מרוב עשן מנגלים